Av Mia - 12 januari 2008 15:36

hmm, mötte Alexandra vid Centralstationen för att gå å ta en fika/ äta lunch innan vi skulle möta upp dom andra volontärerna.

När vi ätit åkte vi hem Till Alexandra för att göra oss i ordning, haha ja höll på att slå ihjäl mig när ja skulle ut ur badkaret.. hjälp vilken hög kant..:P

Vi åkte sen in till stan och träffade de andra utanför 7-eleven och när alla var samlade så gick vi därifrån i samlad trupp till Gossip. Det var Jag, Sanna, Alexandra, Frida, Malin, Jonas, Simon, och Fredrick. Lite senare fick vi sällskap av Maraike och Christiane. Efter några drinkar... (After 5, Tequila, 2cider, och en drink ) Billigaste drinkarna ja varit med om... t.ex. kostade cidern bara på 25kronor.. Sen gick vi vidare till Gretas... 100kronor för inträde och garderobsavgift... haha men helt klart värt det, Det var länge sen jag hade så kul!!! Vi kom hem till Alexandra tidigt på söndag morgon, ca: klockan halv 5...  ooops....

Av Mia - 11 januari 2008 22:37

Under veckan som gått så har jag befunnit mig på kurs, om man ska vara riktigt exakt så har jag varit på mellanårskurs för såna som mig. d.v.s Volontärer.... Kurs veckan började med att jag tog bussen in till Centralstationen för att fika med Simon och Frida på Espresso House. Sen möte vi upp Frederick och begav oss mot Pendeln som skulle ta oss mot Kungsbacka och sen vidare till Helsjöns folkhögskola där veckans kurs skulle vara... Kursen började med att vi skulle äta lunch, men de på folkhögskolan kallade det middag, korv med mos, ganska gott faktiskt... Sen fick vi en presentation på vad kursen skulle innehålla, och vi gick igenom vart alla volontärer stod just nu, vad vi lärt oss, om vi fått ngn Aha-upplevelse, och vad vi ville utveckla. Sen sprang tiden iväg och det blev dags att äta middag eller som de kallar det, kvällsmat. som bestod av Taccos.Andaktsplanering följt av ett lek pass/dela med sig pass, alla skulle ha förberett något som vi skulle dela med oss av som de andra volontärerna kunde ha användning för i sina församlingar, mkt lekar under kursen... bl.a "Bananas of the world", "tvättmaskinen" "tegelstenen" och lite sånger var det vi gjorde under detta pass. Kvällsandakt följt av fika och lite spel och sen tillslut efter en lång dag lite sömn. Tisdagen, frukost, morgonbön, återkoppling ( vi går då igenom föregående dag och ser vad vi gjort och lärt oss). Introduktion på ett arbetssätt som kallas för frälsarkransen, ett radband man kan använda vid konfirmandundervisning. Sen var det middag, en bönröra, jag tyckte inte den va god men alla har vi ju olika smak... sen gick vi en vandring för att förbereda inför vandringen vi skulle genomföra tillsammans med våra handledare på onsdagen. kvällsmat, pasta gratäng, inte heller den va super god men som sagt alla har vi olika smak. Sen var det dags för ännu ett lek pass, "psykologen/Hitta felet" " Hitta din familj" " Resa till Berlin" "Muggar under stol" " Baby Shark" " Pinocchio" Sen var det kvällsmässa, fika och God natt. Onsdag: Frukost, Morgonbön, återkoppling, tid för prat med sin handledare, frälsarkranspromenaden tillsammans med våra handledare, Middag, Volontärerna fick lyssna på ett föredrag som hölls av Anne ang. den världsvida kyrkan, kvällsmat, film, ( en förfärlig film, det värsta jag sett på länge) Aftonbön, kvällsfika och Nattinatti...Torsdagen:Hoppade över frukost för ja hade så ont i huvudet så ja låg och drog mig fram till Morgonbönen och efter den åt ja istället två frukter sen var det,återkoppling, Ett teoretiskt pass, Att bygga en församling, Sen var det lunch/middag, Fisk.. gott som tusan....Fortsatte med att diskutera våra "byggen" , sen ledde en av ledarna ett pass "om att vara sann OM konflikter" följt av kvällsmat bestående av potatissallad och skinka. Efter detta följde ännu ett lek pass, " Dra rötter" " Rumpnissekull" " Ha za ke...." Människo memory" "Koncentration are you ready..." " sing along" aftonbön, kvällsfika, ännu ett lek pass, " kamel& Giraff" " och en sång, "Here i am..." följt av sömn... Fredagen, sista dagen, började med frukost, packning av saker, Utvärdering av kursen och färd till bussen mot Kungsbacka, In till Göteborg...Där Malin, Jag, Simon(från tyskland), Sanna, Frida, Alexandra och Joakim tog en fika inne på Espresso House innan vi skiljdes åt och åkte var å en hem åt sitt håll.. Har nu packat upp, suttit här i ett antal timmar, och dubbelkollat me Alexandra om morgondagen, ska möta henne halv tre för att gå på stan å sen göra oss i ordning hemma hos henne å sen gå ut en sväng... ska sen sova hos henne går inga bussar sent på natten hem till mig, gör det hem till henne... Men jösses detta bidde långt... Ha det så bra, God natt, Sov så gott, puss och kram skumbanan! :P

Av Mia - 11 januari 2008 16:05

Mitt liv har varit ganska förvirrande den senaste tiden...

mycket förändrades i slutet av november då jag blev inlagd på sjukhus p.g.a stress... Detta gjorde att jag åkte hem till mina föräldrar nere i småland (vimmerby) för att vila upp mig..

Tiden hemma va både förvirrande och glädjefylld, och det känns som tiden hemma har förändrat mitt liv väldigt mycket..

Jag försöker nu ta en sak i taget, ja hinner trots allt med allt frågan är bara när..

inte stressa och försöka ta hand om mig själv..

Finna lyckan i det lilla.. å ja har trots allt vänner som tycker om mig, men det är ganska många mil till dom kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta i alla fall.. Trodde att dom typ "glömt bort mig" men de hade trots allt saknat mig, käns skumt men det känns bra att veta att man är saknad av någon..

Mitt liv börjar se riktigt bra ut hoppas bara att det fortsätter att vara bra..

Börjar se ljuset i tunneln och det känns jättebra...

Dessutom så tror jag att en stor del av att jag nu kan se ljusét i slutet av tunneln beror på Johan, han är snäl, söt, omtänksam ;)..  slutsats alldeles för bra för mig... Ja e inte värd en så bra kille..

Ooh nu ringer det oxå, skriver eventuellt igen lite senare..

Jag sitter nu hemma hos Frida .. Hon mötte mig vid tåget och vi gick sen till Espresso House för  att ta en fika... Sen gick vi lite i affärer innan vi gick tillbaka till Centralen och hämtade min resväska, tog buss 17 till Backa Plan...

Där vi gick i lite affärer, ( Bland annat HM och Gallerix)

Till sist gick vi till Coop för att Handla lite mjölk och sallad..

När vivar klara så tog vi 25:an ut til Skrabbe och sen 22:an... Till sist var vi äntlgen hemma, jag plockade upp varorna och tömde och plockade ur resväskan..

Pratade lite med min söt i telefonen också, frida kollade på tv:n tills jag var klar och precis innan vi gick mot bussen så gick vi en sväng ner till tvättstugan för att starta en maskin med tvätt s den är klar tills i morgon när jag kommer hem...

Gick ner till busshllplatsen missade precis bussen s vi fick vänta i en halvtimme, pratade endel mest vra söta pojkar... klev av bussen vid Bjurslättsliden och bytte där till 31:an till Eketrägatan..

Ja sen vi kom hit har vi inte gjort s mycket, ätit lite kolat msn, mailen, facebook, ja  frida har tvättat lite och nu sitter vi här och väntar på att tvätten ska torka innan vi ska gå och lägga oss... Kram och Godnatt!!