Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Mia - 22 januari 2008 17:57

Sov vanligt så gick jag upp och åt frukost, mådde lite illa så de bidde bara två mackor och en mugg med te, men de tyckte jag fick räcka för min första punkt på schemat idag var Gemenskapsträffen kvart över 10....

Det är en grupp för pensionärer som träffas varanan vecka för att prata och lyssna på ämnet för dagen ( våran diakon Pia står för valet av vad som ska hända varje gemenskapsträff... )


När träffen var slut så plockade några tanter och farbröder undan tillsammans med mig och Pia.. och när de gått hem så förberedde jag för gruppen jag skulle ha på eftermiddagen, nämligen Unga röster, de börjar med fika när de kommer vid tre, pratar lite me mig å så, sjunger mellan fyra och fem och sen vid fem slutar dom, då plockar jag undan fikat och diskar undan för att sen gå up och ta hand om något eventuellt överblivet på mitt skrivbord (idag var det inget) så därför sitter jag här, ska alldeles straxt gå hem... tänkte sortera lite tvätt (tvättdag i morgon) och sen dammtorka lite för att ja ska hinna dammsuga lite i morgon oxå...

tja de va väl kvällen, just de pratade nyss me pappa å lovade att ringa tillbaka till honom lite senare, jobbar natt ikväll så han behövde någon att prata med lite senare... ska även ringa Birgitta å Johan hade ja tänkt... ev, skicka iväg ett litet mess till Frida och ett till Alexandra den som lever får se....

Kanske uppdaterar innan ja går å lägger mig, de märx...

Ha det så bra kram å hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards