Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Mia - 27 januari 2008 22:26

Varför ska livet vara så förbannat svårt!!??!

Jag pratade precis med pappa, hans faster har dött, så nu blir det så att ja ska på begravning snart igen...


Hon har varit med på alla släktträffar, alla släktkalas så långt tillbaka ja kan minnas.. Kan inte livet få vara liite enkelt i alla fall!?! Nä tydligen inte...Varför ska bara en massa människor dö, klarar inte mycket mer...


Kommer sakna henne, hon var en ensam kvinna, visst släkten va ju där ibland å fikade och så men hon var speciell...

Pappa säger att livet måste ha sin gång... men det är orättvist..


 VARFÖR, VARFÖR?!?!?!

Av Mia - 27 januari 2008 19:57

Ja, nu e man hemma igen... tror att jag håller på att bli sjuk... hmm hostar som bara den.. men tillbaka till tidigare kväll...


Tog då 5 över 5 bussen från Skra bro... tog typ bara 13 minuter till Toleredskyrkan...

Där möttes jag av Frida ( föredetta volontär), Frida, nuvarande volontär... och av Jennifer oxå vän till frida och frida.... Jättesnäll hon oxå..

Satte mig relativt långt fram i kyrkan...


Det var en bra mässa, det hände mycke, endel duetter, dans och körsång.. mycket trummor, elgitarr och massa flaschiga ljus... Massa fint! det kändes extra kul när man träffat endel av dem som deltog i mässan lite tidigare.. man hade lite hum om vilka det var och vad de hette... Ja på det hela taget var det Jättebra!


Jag fick prata lite me frida också, hoppas innerligt att det kan lösa sig mellan oss, saknar henne otroligt mycket...

Skönt och kul att se henne där framme, hon va trött men hon såg ändå glad och lycklig ut...


Nä, nu ska jag titta lite på tv:n och diska upp det sista innan jag går å lägger mig, ska ju upp och jobba tidigt i morgon...

Så Kram och Hej..

Av Mia - 27 januari 2008 15:30

SÖNDAG, Festmässa i kyrkan... de ville att jag skulle vara med så det var inte så mycket att tänka på...

fick ett meddelande av emma, hon sa att de skulle dit ( hon och mike) och undrade om jag skulle dit, så jag fick åka med dem..

litar inte redigt på att min moped startar...


Kom dit, blev lite glatt överraskad, flera stycken som bara log å såg glada ut, de flesta sa typ " men va kul att se att du är tillbaka" trodde inte de skulle märkas så mycket men ja hade tydligen fel...


Kul att prata me Titti och hennes dotter igen... kul att prata med de flesta, kanske tur att det finns några tillfällen då man känner sig behövd och omtyckt här...


Kom hem, städade lite i badrummet sen ringde Johan, å vi pratade en liten stund.. oops, från typ 12 till ca halv 4... hmm... eller ifs vi pratade inte så mycket om något speciellt, men skönt att bara höra hans röst...


Har lagat lite mat, tittat på tv,... ska snart ta tag i att dricka lite te och dra upp värmen på elementen, de e snorkallt...

Ska snart göra mig i ordning, ska med 25:an till toleredskyrkan vid 17:15.. församlingen Frida jobbar i ska ha typ avlut på sin rockmässa turné så ja ska dit och titta/ lyssna på den/dom..


Skriver nog en rad eller två när ja kommer tillbax hem igen...

Puss och kram skumbanan...=0)


Ovido - Quiz & Flashcards