Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Mia - 30 januari 2008 22:05

  

Hmm, Dagen idag, onsdag…

Pratade med Alexandra förut, hon ville att ja skulle uppdatera min blogg, så okej då…=p

Fjärilar är fina djur…=0) För mig, Jag blir glad av att se en fjäril… för när man börjar se dom ute då är det snart vår…

 

Aja, dagen idag.. Idag var det terminsstart för Babyrytmiken, dock med ett lite ändrat upplägg…

Vi börjar med en grupp med lite äldre barn ( de barnen är ca ett år gamla…)

De börjar med rytmiken, dans och lek och sen är det fika för dom, men den andra gruppen (med barn som är ca ett halvår) börjar med fika följt av rytmik… sen är det slut för dagen…

 

Det var en härlig dag… Barn är för söta!! Men jag kan lova barn har både positiva och negativ sidor, det kan jag lova.. (såg båda sidorna idag..)


Sen var det dags för personalmöte, kontraktsprosten var på besök inför visitationsdagarna i maj… det pratades mycket fram och tillbaka ( Han pratade mest..  men ändå…) sen var det dags för fika och sen fortsatte vi med det ”vanliga” personalmötet, då vi gick igenom de vanliga sakerna… (prosten hade då åkt igen…) 


Värsta glad är jag också, För Emma berättade att hon väntar barn! Jag är så glad för hennes  och Mikes skull, å ja e så bra! Frågade henne om det förra veckan men då sa hon ingenting om det…

Andra gången som jag har haft rätt om sånt nu, hmm tror jag är ganska bra på att lista ut sånt.. Aja kul är det i alla fall!

 

Sen slutade jag och gick hem, Pratade lite med Alexandra och Birgitta och tog äntligen tag i städningen….


Alexandra och jag pratade om imorgon, och lite om fjärilar och lite.. Birgitta berättade att begravningen äger rum den 19 februari.

Så ja hoppas att jag kommer kunna ta ledigt redan i morgon för det…

 

Sen någonstans där så han jag städa också, dammsugade, torkade golv, tvättade fönster, tvättade, diskade och bytte sängkläder. Äntligen, de va på tiden att jag tog tag i det!


Men de e skönt att ha det avklarat i alla fall för den här gången.. Nu behöver ja ju inte städa på ett litet tag i alla fall…

 

Aja nu sitter ja här och skriver.. men ska nog inte göra så mycket mer idag förutom att eventuellt äta lite kvällsfika innan jag går och lägger mig…

 

Hmm funderade lite på att slå Johan en signal förut, men ja kände att a inte ville störa… så ja ska nog slå honom en signal i morgon…

Känns underbart att prata med honom, saknar honom inte lika mycket då skumt nog, haha intalar nog mig själv att han är närmre än vad han är…

 

Aja ja ska sluta skriva nu, ha det så bra nattinatti..

Ovido - Quiz & Flashcards