Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Mia - 25 januari 2008 23:21

Vaknade, hoppade sovmorgonen, för Emma och jag hade bestämmt att vi skulle åka och handla i Amhult, Ica Maxi... Mike (emmas man) hade bestämmt sig i sista stunden att han oxå ville följa me så vi tre åkte iväg till ica Maxi...i Torslanda..


Shit den affären e så stor, hittade inte allt ja skulle ha men nästan, bidde nåra nya teskedar å några nya glas oxå... de va ju trots allt rea å glasen va fina...

åkte sen tillbaka till lägenheten, plockade ur kassarna, å sen fick jag skjuts av emma till busshållplatsen så jag skulle hinna med 5 över 11 bussen in till centralen där jag skulle möta Alexandra...


Kom in till centralen hade precis satt mig ner i en fotölj utanför espresso house för att läsa min tidning då jag fick ett meddelande av Alexandra att hon stod och väntade vid forex så jag gick dit för att möta henne...

Alexandra skulle iväg på läger nu i helgen så hon hade en bag med sig in till stan, så vi bestämde oss för att låsa in den i väskförvaringen innan vi gick och kollade lite i affärer...


Först gick vi till Pepper, Alexandra ville ha en ny palestina sjal å hon visste att de skulle ha endel sjalar inne på pepper, å vad hänger mitt framför näsan på mig om inte en jättefin röd sjal med röda rosor på?? så himla fin, ja bara älskar rosor.. så fina ju! hmm så den köpte ja...


ja vi gick i endel affärer den eftermiddagen...( Clas Ohlsson, där  köpte ja ett fotoalbum, ska skippa ordning bland mina foton... Lagerhouse,ja köpte en kokbok, (Kladdkakor..mums..) pepper,där vi köpte varsin sjal, eller ja köpte Alexandras oxå kan man säga hon ska få den i födelsedagspresent... cubus,ja köpte ett par jeans, måste börja äta mer, Alexandra påpekade att jag inte har någon rumpa.. så de känns lite jobbigt, ja vill ha tillbaka min rumpa..:'( hemköp, handla lite mat, dvd filmer... och många fler)


Vi åt lunch...

Gick i lite fler affärer, sen en latte på espresso house, ( ett måste, sååå god! ) Hämtade sen alexandras väska,.. och plockade om lite, ja fick ta me mig lite saker hem som va Alexandras så hon skulle slippa ta me dem på läger.. bl.a väskan /påsen som hon köpt, den va vit, me rosa band och en massa gröna, svarta, rosa, och röda filurer på och på väskan stod det, "love me", " hug me" "kiss me" på... hmm...


vi fortsatte att gå i lite fler affärer, bl.a body shop, både ja å alexandra hittade lite jox där.. sen va de dags att gå och möta gruppen som Alexandra skulle åka på läger med, så vi gick och gjorde det, sen sa jag hej då och åkte hem...


Sen ja kom hem har ja bland annat, städat lite, tvättat, (glömde nämna det men när ja va nere i ungdomskällaren igår så råkade jag gå emot en dörrkarm, den hade precis blivit målad me lackfärg, så ja fick försöka få bort färgen med lacknafta, så när ja kom hem idag så slängde jag tröjan i tvättmaskinen, bara att hålla tummarna att den blir helt ren... )

Sen bakade jag även lite bröd, de va jättegott, färskt bröd e inte ofta man kan äta... å sen drack ja ett glas oboj till.. dagens glas mjölk....=p..


sen dess har ja inte gjort så mkt tittat lite på film, chattat lite på msn, kollat mailen...och nu nästan uppdaterat klart i min blogg... ;P..



Av Mia - 25 januari 2008 22:48

Hmm... Har varken orkat eller haft tid/lust att skriva något på några dagar, så ja tänkte att de kanske va dags att ta igen det....


Onsdag...

Försov mig... vet inte vad det var med mig men min kropp "stängde av" vaknade typ 20 minuter efter att jag skulle ha börjat jobba, typ 10 i 10.. skulle börja halv 10....

upp, tog på mig, åt frukost, å gick till jobbet... "bara" 40 minuter sen....

Men men tog tag i förrådet nere i källaren sorterade kartonger m.m

När ja va klar med det så tog jag tag i lite skrivbordsarbete, å sen var det lunch... för att jag sen fick veta att varorna ja beställt hade anlänt, fick slänga i mig lunchen, för att sen i regnet frakta varorna bort till hisen och ner i källaren... puh innan ja va klar hade ja svurit ett antal gånger... hmm...

Sen var det personalmöte, å efter det Handledar samtal.... jippi alltid lika skoj...

Aja gick hem för att tvätta å laga mat... pratade lite i telefonen å gick sen å lade mig....


Torsdag...

Vaknade, gick upp, tog på mig kläder, åt frukost, ja den vanliga visan på morgonen =p...

Gick till Jobbet, kollade mobilen, fått ett intalat meddelande av emma (min granne) eller insjunget snarare... =p "god morgon, god morgon..."

Hon hade missat att jag började jobba halv 10 istället för 9 som tidigare...

Sen var det bara att ta tag i att fixa fikat till mammorna och barnen på öppet hus, (En grupp där föräldrarna, i torsdags var det bara mammor som kommer med sina barn till församlingshemmet för att dansa och sjunga me sina stora och små barn...)

Sen började mammorna trilla in, vi sjöng å hade oss, fikade å sen lekte barnen i barnlokalen me mammor, mig och emma som övervakare...

Jag pratade även med ett av barnens mamma, hon har en häst och en skötare för lite, så jag ska dit på lördag för att hälsa på hästen så spännande! Jag är både nervös och glad, då får jag något att göra på fritiden för att få tiden att gå..

Sen hade jag rast fram till cafeét på kvällen, jag han göra pannkakor, äta, diska lite innan ja va tvungen att bege mig bort mot församlingshemmet...

Jocke å några andra av ungdomarna var redan där, så de va bara att hämta upp godiset från källaren..  (vi fick vara i stora salen istället för källaren för vi målar om i källaren)

så gruppen delades upp, de som ville måla följde med Linda ner till källaren medans jag och alla övriga satt inne i soffrummet och pratade... sen kom mikael, handboll på tv, sverige- tyskland.. tyskland vann.. spelade lite UNO, innan det var dags att bege sig hemmåt.. haha länge sen ja fick skjuts på en moppe, men igår fick ja skjuts hem utav en av tjejerna på cafeét... de va kul... tittade lite på tv, pratade lite i telefonen...(ovanligt va, har blivit lite beroende av att prata me Johan tror ja ..=p)...sen va de bara att gå å sova som gällde.... God natt....



Ovido - Quiz & Flashcards