Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Ännu en "händelserik" fredag... Inte... men ändå...

Av Mia - 25 januari 2008 23:21

Vaknade, hoppade sovmorgonen, för Emma och jag hade bestämmt att vi skulle åka och handla i Amhult, Ica Maxi... Mike (emmas man) hade bestämmt sig i sista stunden att han oxå ville följa me så vi tre åkte iväg till ica Maxi...i Torslanda..


Shit den affären e så stor, hittade inte allt ja skulle ha men nästan, bidde nåra nya teskedar å några nya glas oxå... de va ju trots allt rea å glasen va fina...

åkte sen tillbaka till lägenheten, plockade ur kassarna, å sen fick jag skjuts av emma till busshållplatsen så jag skulle hinna med 5 över 11 bussen in till centralen där jag skulle möta Alexandra...


Kom in till centralen hade precis satt mig ner i en fotölj utanför espresso house för att läsa min tidning då jag fick ett meddelande av Alexandra att hon stod och väntade vid forex så jag gick dit för att möta henne...

Alexandra skulle iväg på läger nu i helgen så hon hade en bag med sig in till stan, så vi bestämde oss för att låsa in den i väskförvaringen innan vi gick och kollade lite i affärer...


Först gick vi till Pepper, Alexandra ville ha en ny palestina sjal å hon visste att de skulle ha endel sjalar inne på pepper, å vad hänger mitt framför näsan på mig om inte en jättefin röd sjal med röda rosor på?? så himla fin, ja bara älskar rosor.. så fina ju! hmm så den köpte ja...


ja vi gick i endel affärer den eftermiddagen...( Clas Ohlsson, där  köpte ja ett fotoalbum, ska skippa ordning bland mina foton... Lagerhouse,ja köpte en kokbok, (Kladdkakor..mums..) pepper,där vi köpte varsin sjal, eller ja köpte Alexandras oxå kan man säga hon ska få den i födelsedagspresent... cubus,ja köpte ett par jeans, måste börja äta mer, Alexandra påpekade att jag inte har någon rumpa.. så de känns lite jobbigt, ja vill ha tillbaka min rumpa..:'( hemköp, handla lite mat, dvd filmer... och många fler)


Vi åt lunch...

Gick i lite fler affärer, sen en latte på espresso house, ( ett måste, sååå god! ) Hämtade sen alexandras väska,.. och plockade om lite, ja fick ta me mig lite saker hem som va Alexandras så hon skulle slippa ta me dem på läger.. bl.a väskan /påsen som hon köpt, den va vit, me rosa band och en massa gröna, svarta, rosa, och röda filurer på och på väskan stod det, "love me", " hug me" "kiss me" på... hmm...


vi fortsatte att gå i lite fler affärer, bl.a body shop, både ja å alexandra hittade lite jox där.. sen va de dags att gå och möta gruppen som Alexandra skulle åka på läger med, så vi gick och gjorde det, sen sa jag hej då och åkte hem...


Sen ja kom hem har ja bland annat, städat lite, tvättat, (glömde nämna det men när ja va nere i ungdomskällaren igår så råkade jag gå emot en dörrkarm, den hade precis blivit målad me lackfärg, så ja fick försöka få bort färgen med lacknafta, så när ja kom hem idag så slängde jag tröjan i tvättmaskinen, bara att hålla tummarna att den blir helt ren... )

Sen bakade jag även lite bröd, de va jättegott, färskt bröd e inte ofta man kan äta... å sen drack ja ett glas oboj till.. dagens glas mjölk....=p..


sen dess har ja inte gjort så mkt tittat lite på film, chattat lite på msn, kollat mailen...och nu nästan uppdaterat klart i min blogg... ;P..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards