Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Mia - 1 februari 2008 22:51

Middag och film hemma hos Emma och Mike...


kom in till Emma och mike, de bjöd ju mig på middag...

Ris och fiskgryta kan man kalla det.. jag är ju inte så bortskämd med blandad kost och så.. men de senaste dagarna har det varit väldigt blandat... Men hur som haver, Gott var det i alla fall....De är riktigt bra på att laga mat! mums! (tror jag ska be Emma om receptet till fiskgrytan i morgon...)


Sen blev det filmtajm, ZOZO.. det handlade om en pojke som hete Zozo.. Han och hans familj skulle ta sig till Sverige för där väntade Zozos farfar och farmor på familjen.. Filmen utspelar sig 1987 och det var krig i Libanon... Familjen dör och Zozo får själv kämpa för att komma till Sverige, man får följa honom både genom sorg och glädje och tillslut kommer han till Sverige, där han även får kämpa för att få en bra tillvaro utan mobbning...


Men ja, nu sitter ja här och funderar på att snart gå och lägga mig ...

just nu känns det extremt ensamt... Förut kunde jag ju i alla fall prata lite med Emma och Mike.. men men .. jag klarar mig... Har jag sagt att jag ska genomföra det här året så ska jag lyckas med det också...


Just de.. haha pratade lite med pappa förut höll på att försäga mig.. oops, jag och Johan ska ju åka härifrån den 15:e och överraska pappa lite.. han har fyllt år så ja tänkte överraska honom med att komma hem i ett par dagar... va tänkt att ja skulle stanna till den 17:e men nu i och med att jag ska på begravning den 19:e så blir jag nog kvar hemma i ca två dagar extra...

Jag höll på att säga till pappa att: "ja men vi ses ju om bara en vecka ungefär".. men kom på mig i sista stund å sa... " ja men vi ses ju snart ska ju hem om typ en månad och hälsa på"... Han skulle bara veta.. haha ja kan ibland överraska... liiite i alla fall..

Pappa och Birgitta fick ju en Dvd av mig i julklapp, så pappa får inget märkvärdigt, men något litet som han tycker om ska jag försöka komma på... Han gillar ju att lösa sudoku så det blir nog något sånt och kanske något mer litet...han fyller ju trots allt 52...


Men jag Funderar på att äta någonting, är lite hungrig.. men men vi får se... Ha det så bra alla... Kram och God natt!!

Av Mia - 1 februari 2008 16:08

Idag tog jag en lååång sovmorgon... vaknade när telefonen ringde, klockan var typ halv 2...

Det var Johan om ringde och väckte mig... Jag skulle ha ringt honom runt ett men ja sov visst... Så då ringde han i stället...

Så skulle jag vilja vakna jämt.. en bra start på dagen...=0)

Vi pratade en lite stund om allt och inget...

Jag åt lite frukost.. Å sen har jag bara tittat lite på tv:n...


Nyss kom Alexandra in på msn, jag tänker på henne och hoppas att hon har det bra hemma, hon är hemma för att hälsa på  nu i helgen... Hon brukar alltid vara så sprudlande av glädje.. så jag hoppas att allt löser sig... =0)


Aja, ska nog fixa lite lunch innan det blir allt för sent...

blir nog pankakor idag... funderar på om jag måste till affären får se hur det blir... Ska på filmkväll ikväll oxå, det är så långt... ska öppna min dörr och gå in till grannen...=p thihi... aja, hoppas kvällen blir kul känner att jag behöver en rolig kväll...


Aja uppdaterar nog när ja kommit "hem" igen... (innanför min dörr igen...=p)

 Kram och Hej så länge...

Ovido - Quiz & Flashcards