Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Mia - 2 februari 2008 23:10

Dagen som varit har bestått av många intryck och många känslo karuseller...


Dagen börjde ju bra, eller inte.. Krångel för ja upptäckte att jag var dubbelbokad idag, men jobbet kunde ja inte ställa in så jag fick ställa in ridningen...

Karin ringde och sa att hon inte kunde åka till Vasakyrkan på musikgudstjänsten idag.. Så då fick jag åka i hennes ställe så att våra ungdomskörer skulle känna igen någon där i alla fall..

Åkte dit, träffade Emelie ( vän och volontär) hon hade också några barn som var där och sjöng...

Mässan var helt fantastisk jag blev så glad, barnen lyste av glädje ( de flesta i alla fall,  men en och annan gäsp tittade även förbi, ty barnen hade ju varit där sen i morse..)


Emelie sa till  mig när det kanske var 10 minuter kvar att vi var tvungna att gå om vi skulle hinna äta något innan "Kärleks" mässan i Annedalskyrkan skulle börja..

så vi gick och åt ( på MC donalds, ingen bra middag men det var ju middag i alla fall...)

men de va gott med mat...

Sen gick vi till busshållplatsen vi skulle åka ifrån( domkyrkan) där vi mötte upp Emma (även kallad Tess) och Simon "svensk"...

Sen tog vi en buss till Annedalskyrkan.. ja vet inte riktigt hur jag blev inblandad men rätt vad det var så tillsammans med Emma, Simon och Emelie var jag helt plötsligt inblandad i att hjälpa till på mässan.. ta in kollekt och bära ljus under nattvarden...

Så det gjorde jag, en fin mässa, temamässor är det bästa ja vet de är inte så där "stela" som mässor har en tendens att bli.. ( jag ber om ursäkt om jag sårar någon genom att säga så...)


Vid mässan träffade vi även två andra volontärer i från Göteborg... Sanna, Sara och Joakim...träffade även på mina grannar Emma och Mike..

Jag gjorde ju inget märkvärdigt under mässan men det lilla jag gjorde, fick mig ändå att känna mig mer delaktig...


När mässan var slut så gick eller åkte rättare sagt... Jag, Emelie, Emma,Joakim, och Simon till Brunnsparken där vi mötte upp Simon "tysk".. för att sen gå till ett café för att ta en fika... (En liten förklaring till er som inte vet varför jag kallar dom Simon "Svensk" och Simon "tysk"... Den enkla förklaringen är att simon "svensk" är volontär i från Sverige och Simon "tysk" är volontär i från Tyskland.. )

Vi fikade på ett café inte så långt ifrån centralen.. (återkommer senare med namnet för just nu kommer jag inte på det, det var i alla fall ett fint café.. Tror det var Emelies idé att gå dit...)

Sen tog vi alla följe till Centralen.. där skiljdes vi åt, ja gick till min buss och de andra tog följe till spårvagnarna..


Tog 25:an från centralen och klev sen på 36:an vid skrabbe och åkte sen en hållplats till Lexbyvägen, tycker inte om att gå i mörkret så bara att åka en hållplats och slippa den långa uppförsbacken är guldvärt...


Kom hem, hälsade på grannen och deras fina collie, gick in sprayade mina nya skor, så att de ska tåla fukt och så bättre.. kom upp i lägenheten, startade både tv:n och datorn och tände lite lampor, en dålig vana men de känns inte lika ensamt då...

Gick sen in på facebook och kollade på lite bilder och blev massa nostalgisk... 

Tittade på bilder från studentresan till Cypern, studentkryssningen till Riga festbilder och Balbilderna som togs på baldagen...

dumt gjort kanske... för ja kom att tänka på alla lyckliga stunder i livet...  


Känner att  dagen idag har varit underbar, många trevliga minnen att minnas och så, men jag saknar alla som man inte ser så ofta...


Blev tomt ikväll.. varken Malin, Alexandra, Frederick eller Frida var med ute ikväll.. lite tomt utan dom men jag hade kul i alla fall..


Gick sen in på bloggen och såg en massa fina kommentarer från mina vänner, de är helt underbara.. De behöver inte säga mycket men det dom sa gör mig så glad... Ni är helt UNDERBARA!!!


Så jo, kvällens känslor har varit som en berg och dalbana.. ena stunden kan jag inte sluta le medans i den andra kan inte tårarna sluta rinna..

Men jag är ändå lyckligt lottad!! Har många fantastiska vänner, och en underbar pojkvänn... så jag borde inte klaga... men ibland känns livet bara jobbigt... Man vet inte varför men det bara gör det... Nyss kände jag mig glad, men sen kom ensamheten över mig och min lägenhet känns plötsligt kall och trist, fast att jag vet att de flesta som känner mig påstår att jag bor i en bastu...


Men men ska inte skriva så mycket mer nu, ska återgå till msn och filmen... Tittar lite på "KILL BILL 2"... Filmen är rätt okej...

sen ska jag sova, ska upp tidigt i morgon, ska vara borta vid kyrkan 9, mina barngrupper ska medverka i kyrkan i morgon bitti så då måste jag också vara där... skriver nog en rad eller två i morgon skulle jag tro.... Har upptäckt att bloggen är ett bra sätt att avreagera sig...


Ber om ursäkt för att det blev så långt.. men vem säger at du måste läsa hela....=0)..=P


Ta hand om er alla, ni kommer nog finnas i mitt hjärta för alltid på ett eller annat sätt ta hand om er nu!!..


Sov så gott, Kram och God natt!!


Av Mia - 2 februari 2008 00:08

Nä orka skriva vad jag känner här så vem som kan läsa vad det står...

Men men.. just nu tar jag en dag i taget... blir nog bra till slut..

Fördomsfulla föräldrar är det bästa som finns... men men blir nog bra till slut.. ha det så bra nu alla så skriver jag nog något mer i morgon efter min röriga dag.. hoppas bara att jag reder ut alla missförstånd.. inte kul att vara dubbelbokad.. men men ha det så bra kram och God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards