Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Mia - 22 februari 2008 19:32

"Tejpkvinnan" - Here i am...


Haha, konfirmanderna ramlade in, en efter en...

Vi hade förberett lappar som de skulle sätta upp på sina dörrar, Med samtliga namn på så att vi kunde ha koll på vilka som bodde var...  


Så efter att jag och Maria skrivit lapparna, så fick Jocke ropa ut namnen och säga vart de skulle bo, samtidigt fick de komma till mig och få tejp, så att de kunde tejpa upp lapparna, så delvis under kvällen, så blev jag kallad "Tejpkvinnan


Nog med detta, sen var det mat... ( Potatisgratäng och lamm) 

Efter maten så gick jag och Linda för att släcka i kyrkan, för det blåste typ storm så vi kände inte för att gå ut senare... 


Det var den värsta stormen på länge, det blåste, översvämningar och til och med innerväggarna i huset skakade…


Va smått orolig hela kvällen, pappa skulle köra under natten, fick inte tag i Birgitta och jag hade inte pratat med Johan på hela dan…



När Linda och jag kom tillbaka till huset, så möttes vi alla på nedervåningen i en liten avlång ring med ett bord i mitten… Sen skulle vi gå ringen runt och alla skulle visa en kärlekspryl

 som dom tagit med och förklara varför man tagit med den och förklara vem man fått den av eller vad det föreställde….

Jag fick inte ta med min pojkvän, så då fick det bli en liten bild på honom istället…


Sen lekte vi ”Heta stolen” … och efter det var det filmtajm sen var det samkväm i rum 26 med några av de andra ledarna, riktigt trevligt faktiskt…


Andakt, som avslutades med en ljusvandring, ett ljus gick runt till alla och man fick be antingen högt för något eller tyst för sig själv… Andakten avslutades med en sång..


Sen var det Nattinatti för nästan alla, nästan alla menas alla utom jag och Jocke som fick sitta uppe och vara nattvakter…Satt uppe tills det var någotsånär tyst… fast jag tror alla var ganska trötta för vid 01:43 kund vi gå och lägga oss…


Jocke kollade korridoren på väg ner till sitt rum och jag kollade korridoren på övervåningen på väg till mitt rum…

Sen var det God Natt…
Av Mia - 22 februari 2008 19:00

Idag tog jag en liten sovmorgon, gick upp typ 10.. 

Vaknade, duchade, åt frukost, tittade lite på tv och packade det sista innan jag gick till jobbet...


Idag ska vi åka på läger till Halland...

Närmare bestämt till Vallersvik som ligger i Frillesås. 


När ja kom fram till jobbet var klockan lite i 2 på eftermiddagen, så vi packade  ihop allting... och begav oss sen mot Vallersvik... Vi som hade träffats för att åka från församlingshemmet, var jag, Linda, Mikael, och två ungdomsledare, Jocke och Maria...


Vi åkte ut ur Västragötaland och in i Halland...

Åkte till kyrkan där vi mötte upp han som har hand om gården som vi skulle bo på...


Vi fick nycklarna, gick till de rum vi skulle bo på och la in våra saker och åkte sen in till frillesås för att hitta någonstans att äta och för att handla lite på Coop...


Vi hittade en lokal "Pizzeria och Restaurang" Men de hade ingen pizza förräns i mars, så de fick bli något annat, Pasta Carbonara för min del...

Det var kanongott, men bäst som jag sitter där så kommer en gammal bekant till en av mina tjejkompisar in på pizzerian, tror det var det lokala "häng" stället....  Eller bakant... ja vet inte riktigt va ja ska kalla honom...

Så jag skrev ett meddelande till henne, de va kul att på världens minsta ställe så stöter man på någon som man trodde att man aldrig skulle få träffa igen...


Vi gick till coop, Maria och Mikael gick förbi macken för att handla kaffe medans vi gick till Coop för att handla..

När  vi handlat färdigt så åkte vi tillbaka till gården för att invänta konfirmanderna...



Ovido - Quiz & Flashcards