Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Mia - 5 februari 2008 20:53

Idag är det min pappas födelsedag!

Idag fyller min pappa 52 år... asså hjälp, det är den första gången som jag inte är i närheten och kan fira honom.. Hmm, saknar dom där hemma jättemycket, saknar samtalen som du och jag brukar ha... Visst vi pratar ju å telefon men de e ju inte sakka sak, du gillar ju inte telefoner så mycket...

Det ska bli så skönt att komma hem och hälsa på snart.. thihi.. men det vet inte du än...=0) haha ska bli kul... (Det e possitivt att jag vet att han inte kan läsa detta, för dom har ingen dator hemma).. Men samtidigt känns det otroligt skönt att skriva av sig lite...

Kram och Hej...

Av Mia - 5 februari 2008 18:34

Gick upp, tog på mig kläder och gick ner till bussen, jag skulle med 25:an från Skrabbe och hoppa av vid Wieselgrensplatsen..

Där skulle jag möta Carina som skulle köra mig till st.Lukas församlingshem..

Carina gjorde en fuling.. stannade för ett rödljus och vinkade till mig att hoppa in i bilen.. de va lite kul...

Aja åkte sen till st.Lukas och min "samtalshjälp".. eller vad man ska kalla det.. ska prata med henne om allt som bekymrar mig... ska träffa henne ett par gånger till...

När tiden va slut, så sa hon bara.. "Puh... Ja du har ju varit med om en del, verkar som om vi har en hel del att prata om"..

hmm känns bara som om vi pratade om kanske en tredjedel av allt som hänt... skrapade lite på ytan lixom.. men aja...

 Ja tog sen buss 19 in till Backa plan.. missade precis min buss så jag gick in på pressbyrån och köpte mig en kopp kaffe.. tog sen bussen ut till Skrabbe..


Gick till jobbet, väl framme så hjälpte jag de "tanter" och "farbröder" som varit på gemenskapsträffen.. Jag hjälpte till att ta bort all disk..De hade ätis semlor idag, det är ju trots allt fettisdag... (jag fick en semla.. mums gott!)

Förberedde lite inför de "unga rösterna" ..

gick hem på en halvtimmes lunch rast, (hade glömt att köpa med mig något..)

Kom tillbaka till Jobbet, Hade handledarsamtal mellan 14-15...

Hmm vi prioriterar så olika... hjälp..

Aja, sen plockade jag fram det sista till fikat och väntade in tjejerna...

Som vanligt fikade och sjöng.. jag plockade undan och gick sedan hem...


Väl hemma så tja gjorde inte så mkt... typ det vanliga, åt pannkaka, spelade lite "Attack" på Facebook...Åt upp min semla, sååå gott....


Pratade med Frida, jättekul att prata med henne igen.. Middag me filmkväll hos mig snart, ser fram emot det!.. En kväll med god mat, trevligt sällskap och en massa tjejsnack..

Pratade lite me Johan... naw han e för söt..Saknar honom men nu får jag snart träffa honom...=0)


Ja... hmm... sen var det typ bara att gå och sova som gällde....

Ovido - Quiz & Flashcards