Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Mia - 24 februari 2008 14:48

Det var sammasaker att välja mellan på frukosten idag som igår, de bidde två mackor, juice, 1 ägg och en kopp te...


Sen var det tid för Packning och städning av rummen...


Övning med konfirmanderna i kyrkan... jag började kämpa med ljusbäraren, efter alla tända ljus igår kväll så var det massor av stearin och ljusstumpar kvar i ljusbäraren..

* Först försökte jag elda bort stearinet men lågan kvävdes...

*Försökte sen använda en tändsticka men den gick bara av...

*Hittade sen en kniv och försökte skära dän stearinet, men kniven var för bred...

*Sen hittade jag en sax och det fugerade äntligen...

Hmm Frida, Jocke och Maria hade i alla fall kul, slängde kommentarer på mig och tog kort... hmm undrar hur bra det ser ut på en skala från ett till tio... 

  

Sen Gudtjänst med lokalbefolkningen..

Det var en fin mässa, bra gemenskap konfa glädje... Underbara ledare och duktiga konfirmander.. Var  några av kommentarerna som några ur lokalbefolkningen sa till våran präst direkt efter mässan..


 Medas vi gick upp till restaurangen och åt lunch... Några av konfirmandernas föräldrar kom och deltog i lunchen som bestod av... Ungsstekt potatis, lax, dillsås och ärter... Sen te och skorpa till efterrätt...



Sen var det dags för konfirmanderna att åka hem med sina föräldrar .. Medans vi ledare tog tag i städningen av korridorer, och allmän utrymmen...

Jag fick äran att städa toaletterna och ducharna... 2 duchar på övervåningen och två toaletter på övervåningen, tre duchar nere och tre toaletter... Den bästa uppfinningen som finns är plasthandskar!!!


Vi kom iväg från vallersvik ganska exakt vid 14:00... Jag och jocke fick åka med Karin som ändå skulle åt Björlanda hållet... Vi skjutsade hem jocke och klockan var 14:55 när vi lastade ut sakerna ur Karins bil och in  i församlingshemmet... Sen fick jag skjuts hem...


Väl hemma, plockade ur väskan, fram med datorn.. Emma kom över med lite tårta...De ade firat hennes födelsedag igår och hon hade lite tårta över... Sen pratade vi lite sen gick hon in till sig, jag tittade lite på tv:n, pratade med Johan i någon timme sådär...

Pratade lite med Jenny på msn, innan jag slog på Wallander och när den var slut så gick jag och lade mig... God natt... 

Ovido - Quiz & Flashcards