Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Lovveckan i Göteborg - Tisdagen

Av Mia - 12 februari 2008 19:10

Tja, gick upp, bytte om, gjorde mig i ordning och gick bort till Jobbet…
Idag skulle jag inte vara på Änglagården hela dagen men däremot på förmiddagen…
Jag blir glad när jag tänker tillbaka…
Hann inte mer än koma in på dagis så hörde jag Emilia gråta massor, han inte ens få av mig jackan.. hur som haver.. hennes pappa försökte gå, han hade kommit tillbaka me hennes gosedjurs mus, för idag skulle vi ha kalas för mjukisdjuren…


Men hon ville inte att haan skulle gå, men då när hon fick syn på mig sprang hon fram till mig och kramade om mig, när hon sagt hej så ville hon gå tillbaka till pappa men då lyfte jag upp henne och avledde henne lite så hennes pappa kunde gå.. Nästan direkt efter att jag lyft upp henne så slutade hon att gråta… sen tittade vi på lite leksaker och till och med vinkade hej då till hennes pappa…
Man känner sig ju i alla fall behövd då… Sen ville Emilia vara i närheten av mig nästan hela dan.. hon är så himla underbar…

jobbigaste e väl att hon påminner om min lillkusin Clara massor… saknar henne något oerhört… Goare unge är det svårt att hitta…Saknar moster och  hennes man och deras nyfödda tvillingar också men Clara e speciell, hon får mig att glra vansinnes färder till E-tuna…=0)
 
Men aja, efter dagis så var det dags för mötet med Karin Janfalk från stiftet som skulle komma på ett ”arbetsplatsbesök”… Det började med att jag skulle prata med Karin mellan 15-15:30 och sen skulle Karin prata med min handledare Carina… och kyrkoherden Leif.



och efter det skulle Karin jag och Carina sitta ner och diskutera lite…. Hmm jag hade pratat klart med Karin typ klockan 15:30 och sen väntade Carina utanför med fika ..( åt dom tre, för meningen var att jag skulle in och hjälpa till inne på Änglagården tills dom ringde efter mig… ) Fick dock börja med att springa efter mjölk åt dom..

Ja, men meningen var då att de också skulle prata i en halvtimme ungefär..  Men klockan blev 17:00 och det sista barnet gick hem och vi låste om dagiset och jag gick åter in till F-hemmet.. (de var fortfarande inte klara… ) så jag gick in till Karin för at diskutera lite inför Unga rösterna… Meningen är att jag ska göra i ordning en pärm till varje tjej i de unga rösterna, kompletera, ta bort och förnya pärmarna.. byta bort de trasiga pärmarna o.s.v
Så Karin och jag började gå igenom en pärm som jag skulle utgå ifrån… Klockan va typ 17:15 när de äntligen hade pratat klart…  
 
Jag gick in där och pratade med dom.. när vi väl var klara var klockan typ  17:45
Så var jag tvungen att gå in till Karin igen för att få den sista informationen och så… När jag äntligen var klar va klockan 18:00, hmm skulle ha slutat 16:00 idag…

Just det under dagen hade jag fått ett meddelande av Malin om hur och när vi skulle träffas på kvällen, hon tyckte att hon och Frida skulle kunna komma ut till mig.. För att bara fika och prata strunt och eventuellt titta på en film också..=p
Så ja kände mig lite små stressad när jag gick från jobbet… tog bort det värsta, vek in all tvätt men sen orkade jag inte göra så mycket mer..( ifs behövde jag inte göra så mycket heller för Johan hade varit en ängel och diskat och lite.. han är såå snäll… hmm, ibland känns det som om han är alldeles för snäl och bra för mig men ändå…

Ja Malin och Frida dök upp, och kvällen slutade kanonbra, från att ha varit bra bidde den dålig och sen gick den vipps från dålig till Kanonbra igen!!
Har saknat att prata med både Malin och Frida något oerhört.. Min kära ”syster yster” kommer nog att ha en plats i mitt hjärta väldigt länge… Malin den lilla strålande solen kommer nog också ha det så klart…. (btw, Frida hade färgat håret svart.. hon passar i svart håt… =0).. skitsnyggt!!)
Tja, vi tittade på film, åt chips, godis, popcorn och drack cola… myttigt som tusan.. hmm kanske inte men gott var det…=0)… Jag hoppas att de har möjlighet att dyka upp fler gånger hemma hos mig, för det var verkligen en kanontrevlig kväll!! Tja, de åkte hem och sen gick vi och la oss ganska kort därpå…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards