Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Dagen idag...Blandade känslor...

Av Mia - 19 februari 2008 17:29

En lite halvjobbig dag... Många tankar och funderingar... oj, nu ropar Annica på cornelia och Algoth dags att äta.. skriver kankske lite senare.. eller i morgon.. då jag sitter på tåget på väg hem till Göteborg igen...



Hmm, börjar från dagens början tror jag..

Gick upp, gjorde mig i ordning och åt frukost...

Klädde mig och tjatade lite på pappa för att vi skulle komma iväg någon gång...


Begravningen idag..

Kom till Kristdala, begravningsgudtjänsten skulle hållas i kapellet..

Det var fint, vackra blommor, och den närmaste släkten var där.. eller dök upp bara lite senare..

vi sjöng 249 ( Blott en dag..)

och 235 ( Som en härlig gudomskälla..)

Det var de psalmer som sjöngs...

Förutom dom sånger som kantorn sjöng solo på...

Efter resetion så var det prosetion till graven och ett sista farväl vid graven..


Sen var det dags för begravningsfika i försammlingshemmet... Smörgåstårta följt av tårta och kaffe ( eller te ) Det kändes jobbigt att vara där, för jag började fundera väldigt mycket om min plats verkligen är att jobba inom kyrkan...


Åkte sen hem, för att laga mat, (vitlöksgish och pasta) fick sen skjuts av Birgitta in till stan... Vi stannade till vid Ica, Birgitta skulle handla lite.. Sen körde Birgitta mig hem till Annica.. Skulle träffa henne och prata lite... väntade en liten stund men sen kom Annica, Algoth, Cornelia och Buffa hem...


Har sen dess pratat med Annica ( och resten av familjen som kom hem en liten stund senare) Blev bjuden på middag, kanongott!! Annica e såå bra på att laga mat!!! Vi åt en Indisk kycklinggryta med kikärter och tomat... Med ris till... 


Så kvällen dagen har varit trevlig, god mat och trevligt sällskap...

Har precis druckit en kopp kaffe och ska alldeles straxt slå följe med Annica en liten bit på vägen till församlingshemmet... Ska säga hej till Ungdomsgruppen och se vad de har fr sig ikväll... Ha det så bra alla!!

Ska försöka uppdatera resten av bloggen i morgon.. Ta hand om er!! 

Mina vänner, bekanta och min familj betyder otroligt mycket för mig!! känner att jag behövde säga det efter denna dagen...

Ni vet ju vart jag finns om det är något...

Kram och Hej...



Måste bara säga att jag saknar dig sötis!! Hoppas allt är bra..

Tänker på dig... Du vet vart jag finns.. puss



 
 
Ingen bild

Johan

20 februari 2008 12:36

fin liten hälsning där =P
kasta gärna ett litet mess från tåget sen så kan vi prata lite...saknar dig, puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards