Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Nässjö- Göteborg, en Mia på resande fot...

Av Mia - 20 februari 2008 13:54

Sitter nu på tåget från Nässjö till Göteborg.

Klockan är 14:24 och vi har precis rullat ut från stationen…

 

Täckningen är usel och Alexandra ringde precis men jag hörde inte vad hon sa för täckningen försvann… Så jag tänkte försöka knåpa ihop lite tankar och funderingar, eftersom tågresan varar ju i ett par timmar, jag är framme i Göteborg först klockan 16:57…

 

Man hinner tänka mycket olika saker… Bland annat vilka positiva och negativa sidor som Göteborg respektive Vimmerby har…

Tror att Vimmerby leder än så länge på den positiva sidan...

  

Ja undrar ja vad meningen med allt är… Förut, på det andra tåget från Linköping till Nässjö, så såg jag att det tåget skulle passera i Hässleholm… Därifrån kommer den underbara Alexandra… och nu detta tåg… ja så klart, det passerar i Habo där den söta Malin har sin volontärtjänst…

  

Jag vet inte vad jag skulle göra om Alexandra eller Frida slutade jobba inom Volontäråret och sa upp sig… För ag har funderat mycket fram och tillbaka på allt det här, utan mina underbara volontärkollegor så skulle jag ha slutat för länge sen…

  

Hmm, när ja va inne och uppdaterade min blogg förut, från det andra tåget så hade jag fått ett meddelande fån min söt… önskar bara att jag kunde vara hos honom istället för på detta förbaskade tåg just nu… men men, man får ju inte alltid som man vill…

  

Nä nu ska jag försöka ”ta tag i mig själv” och läsa lite och kolla över kalendern lite grann…

Men men jag tänkte att när jag kommer fram till Göteborg, så ska jag ta ”mitt pick och pack” och åka hem med det… Alexandra mådde dåligt men jag hoppas att hon kommer i alla fall vet inte om jag orkar vara själv ikväll, ganska stor omställning att inte ha varit själv på över en vecka till att helt plötsligt vara helt själv…

Tror vi ska se någon film och bara ha det bra… kurera oss (eller i alla fall Alexandra om hon nu orkar komma…)

Uppdaterar nog bloggen, kollar mailen och  tittar in en sväng på facebook.. Ska även ringa dels hem och sen till Johan och berätta att resan för hoppnings vis gått bra…=0) Aja ha det så bra nu alla så hörs eller ses vi för hoppnings vis snart igen.. Kram och hej!

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards