Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Lägerdags... (Förberedelser)

Av Mia - 22 februari 2008 19:00

Idag tog jag en liten sovmorgon, gick upp typ 10.. 

Vaknade, duchade, åt frukost, tittade lite på tv och packade det sista innan jag gick till jobbet...


Idag ska vi åka på läger till Halland...

Närmare bestämt till Vallersvik som ligger i Frillesås. 


När ja kom fram till jobbet var klockan lite i 2 på eftermiddagen, så vi packade  ihop allting... och begav oss sen mot Vallersvik... Vi som hade träffats för att åka från församlingshemmet, var jag, Linda, Mikael, och två ungdomsledare, Jocke och Maria...


Vi åkte ut ur Västragötaland och in i Halland...

Åkte till kyrkan där vi mötte upp han som har hand om gården som vi skulle bo på...


Vi fick nycklarna, gick till de rum vi skulle bo på och la in våra saker och åkte sen in till frillesås för att hitta någonstans att äta och för att handla lite på Coop...


Vi hittade en lokal "Pizzeria och Restaurang" Men de hade ingen pizza förräns i mars, så de fick bli något annat, Pasta Carbonara för min del...

Det var kanongott, men bäst som jag sitter där så kommer en gammal bekant till en av mina tjejkompisar in på pizzerian, tror det var det lokala "häng" stället....  Eller bakant... ja vet inte riktigt va ja ska kalla honom...

Så jag skrev ett meddelande till henne, de va kul att på världens minsta ställe så stöter man på någon som man trodde att man aldrig skulle få träffa igen...


Vi gick till coop, Maria och Mikael gick förbi macken för att handla kaffe medans vi gick till Coop för att handla..

När  vi handlat färdigt så åkte vi tillbaka till gården för att invänta konfirmanderna...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards