Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Fortsättningen av måndagen...

Av Mia - 25 februari 2008 15:05

Det var underbart väder ute, solen lyste och fåglarna kvittrade och det känndes som om våren äntligen var här...


Tog upp posten påvägen till församlingshemmet, sorterade den, skrev mina olika listor, sorterade papper och åt en kiwi, fruktmannen hade varit här och lämnat frukt =0)...


Mariette (föreståndaren inne på Änglagården) och två av barnen, Sofia och Ella var i församlingshemmet för att hämta posten... Fixade lite mer på skrivbordet innan jag gick tillbaka in till Änglagården...


De satt mitt i mellanmålet, klockan var nu halv tre, de hade fått äta mackor, mjölk och lite frukt.. Jag fick smaka en klyfta äpple.. Sen lekte jag med barnen, målade en teckning på en räv, och umgicks lite mer med barnen....


Vipps så var klockan halv fem och nästan alla barn, förutom Ella hade gått hem... Jerker hade även han åkt hem för att packa... Han åker utomlands i morgon... Mariette var kvar tils Ella gått hem och jag gick in till församlingshemmet igen och ringde min handledare Carina... för att höra när jag skulle börja i morgon... 


Sen förberedde jag och plockade fram de älskade pärarna och satte igång att sortera..  Tog en paus och gick till kökert för att hämta en kopp te och fortsatte sen att jobba...

Klockan var 8 när jag var klar med två pärmar och jag hade precis hunnit börja på den 8:e pärmen. 


Gicl ut till köket för att hämta mer te, pratade lite med en dam från Röda Korset.. de hade hyrt stora salen och köket för att de skulle ha sitt årsmöte nu ikväll....


Hon tyckte väl att jag såg död ut eller något för hon bjöd mig på landgång, de hade gjort några för många.. ÅÅ så gott det var!!! första mataktiga idag...  Gick sen för att fortsätta med pärmarna, och gjorde klart pärm 8, gick sen ut med disken till köket och då bjöd hon på en fantastiskt god CHOKLADTÅRTA.. till mitt te... Det smakade underbart!!!


Gick tillbaka till rummet och städade undan, låste soffrummet (där jag suttit) barnlokalen och rummet som jag ställde in pärmarna i.. Tog mina kläder och gick för att berätta för en av damerna från Röda korset att de nu var själva och att jag låst överallt så det var bara för dom att låsa och larma  när de gick... 


Ja gick sen hem, det kändes underbart, när jag klev innan fördörren och tittade på klockan så var den 5 i 9 på kvällen, det hade varit en lång dag...Slog mig ner i soffan, startade tv:n, hade precis missat Anna Pihl...=0( lite synd, startade sen datorn, kolade mailen och gjorde inget speciellt...

Sen ringde telefonen och jag blevv så glad för det var Johan som ringde... Vi pratade en liten stund, sen plockade jag undan det värsta och stupade sen i säng, dödstrött....  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 maj 2015 21:11

Fick idag sovmorgon... vaknade av att barnen studsande upp i sängen och sa GRATTIS MAMMA! Fick frukost på sängen och fina teckningar av barnen..=) Åt min frukost och gick ner och myste lite med dottern framför tv:n. Sonen och mannen åkte och handlade...

Av Mia - 29 maj 2015 22:37

Var till tandläkaren idag och satte mig ner röntgade, hon kollade tänder och tandkött och jag väntade på domen.. Döm min förvåning när jag fick en trevlig överraskning när hon berättade att hon hittade tandsten på alla sina patienter men hittade inge...

Av Mia - 28 maj 2015 22:01

Känner mig bara så tom just nu. Försöker se dt possitiva med livet just nu men det mesta runt omkring gör det så svårt. Jag sitter med på ett ställe där jag en gång i månaden träffar andra ur gruppen och diskuterar olika frågor på dagordningen. Ikväl...

Av Mia - 14 juni 2011 23:59

Tiden går så fort så fort.. Känns som en evighet sen som jag skrev något här men det känns som om jag behöver skriva av mig ibland.Har nu jobbat i vikariebanken sen i November... Leo har börjat på dagis och livet rusar fram.. Det händer så mycket.. ...

Av Mia - 2 november 2010 16:05

Jag är så trött på alla problem man springer in i hela tiden.. När man tror att allt äntligen ordnat upp sig och man ser ett ljust i den avskyvärt långa tunneln, ja då fasen kommer man till en mörk kurva så man inte ser utgången längre.. Var på möt...

Ovido - Quiz & Flashcards